22 Ocak 2019 Salı

falan filan

can dediğin ne ki sanki. iki üç harf alt tarafı. üst tarafı da ölüm işte. aniden yok olabilecek bir şeyin uğruna. bu kadar emek harcanması. enteresan. 

zaman kazanmak için zaman harcamak. sanırım en rüsva temennimiz. biraz zaman harcayayım. belki zaman kazanırım. başka insanların zaman kazanmak için harcadığı zamanı. o zamanı satın almak için harcadığım zamanla satın alayım. zamanımızı yok etme üzerine kurulu bir düzende. para eden tek şeyin zaman olması. enteresan. yaklaşık yedi milyar çarpı yirmi dört saatten. günün sonunda hiçbir şeyin kalmamasından bahsetmeye çalışıyorum ancak kaliteli bahsedemem ben. umarım siz bahsi açılan konuyu bahsi açan kişiden daha kaliteli şekilde değerlendirebilen insanlardan filansınızdır. yoksa bu kadar zaman. neye yarar. 

hayatın merkezine işte. hayatın kendisi dışında her şeyi koymaya çalışmamız. bir temenni daha. bizi daha iyiye. daha yükseğe. daha nefes alınabilir bir yere ulaştırması umuduyla hem de. bir şeyin merkezinde yine kendisinin olduğu gerçeğine karşı. bunca insanın amansız çırpınışını izlemek. enteresan. 

bazen diyorum ki. pasif hoyratlıklardan bahsedeyim. ne kadar da önemliydi bir zamanlar. çok da aktif sayılamayacak şeylerin telaşına düşmek. sonra da diyorum ki. pasif şeylerin peşinde koşmak uğruna harcanacak onca zaman. kişi ya da kişiyi boşver. beni aktif hale getirmez mi. şimdi ne gerek var. pasiflikten bahsetmenin aslında aktivite olması. ve her şeyin zıddını son derece içerisinde barındırması. enteresan. 

durabilirim öyleyse. eylemsizlik suretiyle devam ederim hayatıma. ki durmak da herhangi dirence karşı koymak. aktiflikten öteye köy yoksa eğer. kısmı pasifizm denemelerine kurban edilecek bunca zaman. enteresan. 

karar vermek hele. önce bu karar oluşacak bir yerlede. var olacak yani. doğacak diyen de var. sonra büyüyecek. gelişecek. olgunlaşacak. benim zihnimde gözle görünür hale gelecek. ve ben onu fark edeceğim. bak iyi fark edemem ben. benim bile fark edebileceğim noktaya gelen karar. artık sahiplenilmeli. yoksa ayıp olur. kararın oraya kadar gelmesinde harcanan zamanda. aslında. zaman içerisinde zamanın varlığı. çok da ötemizde değil. berimizde de değil belki ama. sanki seslensek duyabilecek kadar ötemizde. ama fısıldasak duyamaz gibi de. neyse. ben fark edene kadarki süreçte kararın olgunlaşması için geçen zaman. özünde. zaman satın almak için harcadığım zaman içinde. şimdi bu şekilde. bir zaman içinde kaç zaman olduğunu da hesap edebilirsek. işte yedi milyar çarpı yirmi dört üzeri zaman içerisindeki zaman kadar zaman harcanıyor bir günde. matematiği kötü olanlar ya da sevmeyenler için belirteyim. çok ediyor. mesela saysam sayamam ben. aslında saysan sayılır da. şimdi çok zamana patlar. diyelim ki hesap makinem var. bu defa da ekranda çıkan sayıyı okuyamam. neyse. karar işte. fark edilebilir boyutlara ulaştı. onu tutup da kuluçkasından çıkarmak lazım. alalım zihnimizin eline. şöyle bir sağına soluna bakalım. eğelim bükelim. üşenmezsek tarta da biliriz. hatta üşenmezsek. ezip büzebiliriz. bir iki akrobatik hareket hatta. üç beş bilimsel deney. bu arada. bilimin amansız kapsayıcılığına da hayret ediyorum. şöyle bir düşününce. bilimsel olmayan deney de kalmamış neredeyse. neyse. yeterince mıncıkladıysak kararı. artık verebiliriz. nereye. ne şekilde. bunlara da siz karar verin. ama. alınan kararın verilmesi için. kararın alınması için gerekenden çok daha fazla zaman gerekebilir. bak bu da enteresan. 

neyse. sigarayı bırakma denemelerim. son hızıyla devam ederken. sırf şu saçmalığa devam etmek için bir sigara daha yakmayı göze alamam. öte yandan. bunu yazmaya devam etmesem de. muhtemelen bir sigara yakacağım. zaman kazanmak için harcadığım zamanla satın aldığım şeylerin. hayat dedikleri şeyi kısaltıyor oluşu. ve bunun dünyadaki bütün zaman için geçerli olması. daha da öte yandan. alınan kararların bir türlü tutulamaması sonucu. boşa giden onca zaman içinde zamanın görünemez oluşu. bu hakikaten enteresan. 



3 yorum:

  1. Sigarayı bırakmanı tavsiye ederim.Ben sigarayı bırakıp" var edeceklerim(yaşatacaklarım) için emek harcamaya başladım..

    YanıtlaSil
  2. her türlü bağımlılık kötü
    insana bir de zarar veriyorsa
    sigaradan kurtulmanı öneririm

    YanıtlaSil
  3. zaman kazanmak için zaman harcamak.Harika bir söz....Sigarayi kesinlikle bırakmalısın Senin gibi genç bir kardeşimiz bunu başarabilir..

    YanıtlaSil